Monday, March 28, 2011

Usor la vale cu bicla buna - 26 Mar 2011

Downhill bike este un sport destul de nepopular la noi in tara, dar cu o cantitate mare de adrenalina.

de anul trecut am inceput sa ma introduc un pic printre practicantii acestui sport si mi-a placut. as putea spune ca e mai fun decat enduro-ul, acolo e un pic si cu "sperietura" treaba.

pana acum m-am dat cu o bicicleta full suspension - un Trek Remedy 8 modificat. super bicla, dar parca se putea si mai bine. dupa cateva ture, m-am decis sa fac treaba cum trebuie si am investit anul asta intr-o bicla de pur downhill.

Sambata am bagat prima tura cu bicla noua. Am pus dimineata sculele pe masina (am fost 2, ca e cam nasol singur), am suit blondele mele si am plecat spre Brasov. Vremea a fost superba. Noi am urcat in Poiana si am tras o tura prin padure pana jos in Brasov, iar fetele au stat la soare si la plimbare.

Traseul a fost superb. Nici un endurist prin padure, nici un ATV-ist. Doar coborare si urcare pe o poteca ingusta, printre copaci. Senzatia e fantastica. Natura si adrenalina se completeaza perfect. Trebuie sa fii f atent insa la radacini si pante, deoarece f usor te pot arunca in cap.

Downhill-ul e un sport pe care nu-ti poti permite sa-l practici fara toate protectiile necesare - la nivelul meu am glezniere/tibiere cu genunchiere/pantaloni cu spuma/cotiere, casca, manusi.
In felul acesta, te simti oarecum in siguranta.

Odata cu tehnica vine si viteza. Poti aborda treaba mai conservativ (cu franele stranse) sau sa te dai...

Important e sa ai bicla pe care sa te poti baza. Restul tine de tine. Si-acum mi-aduc aminte de experienta lui Florin (un prieten care a vrut sa se dea si el anul trecut, dar nu avea bicla potrivita) si zambesc. 2 cazaturi in cap, dureri de sold si zdrelituri pe picioare cred ca pot dezarma pe oricine.
Florin insa e un tip tare, cu un spirit de neclintit :)

N-am poze, din nefericire, pt o exemplificare a senzatiei, dar cu o simpla google-uire apar milioane de fotografii superbe. Daca vreun cititor are chef sa se dea cu noi, astept un semn...

pana atunci, uite bicla si un mic filmulet :)


COMMENCAL SUPREME 8 from COMMENCALbicycles on Vimeo.

bafta!

No comments: